May 27, 2008

girl friend


يا أنتِ ... خبريني
هل أنتِ بشر مثلي ؟
تأكلين و تشربين ؟
و من عيون هذا الرجل تتنفسين ؟
أم أنكى جسد بلور و وجه ياقوت
فجعلتيه يراه صفيح معيني
خبريني
---------
يا أنتِ
هل من أحزانه الليل تسهرين ؟
و من افراحه للدنيا عرسا تقيمين ؟
و حتى تقبلكِ الحياة
لضحكته تنادين ؟
فجعلتيه يراه تافه حنيني ؟
خبريني
---------
يا أنتِ
أأنتِ الحلم الذى يتمناه ؟
هل إهتدى عندك لما يرضاه ؟
معقول !!! رفيقة طريق
تكون هى المبغى و الحياة
و هل لكِ مكان بعد نهايته
أم نهايتك بمنتهاه
و ستأتى بعدك من تكمل مشوار أنيني
خبريني
------------
يا أنتِ
هل رأيته يستيقظ فى فراشه
و يعارك الكسل كالأطفال ؟
داعبتي يا أنتِ بشرة اغلى الرجال ؟
صفي لي المشهد
فقد رضيت بفتات المحال
أكلتى و شربتي معه ؟
كيف تتهيأ التفاحة ليديه ؟
عرفتى أنواع عطوره
و خامات ملابسه
و وزن أوراقه ؟
خبريني
-----------
يا أنتِ بالله عليكى خبريني
ما ملمس جبينه
و ما لون الهوى المرسوم
بين خصلات شعره
و لأي مدارس الفنون تعود
منحوتات عضلاته
و ثنايا جسده
و الدفيء الساطع من مسام جلده
ربيعي ؟
أم فصل لم ياتى بعد مثله ؟

وعندما يمل منكي ..سترحلين ؟
أم لسيوف الأنوثة ستشهرين ؟
و لحظتها ساتوارى أنا مهزومة
فسيوفى يا أنتِ مُحرمة
فى جواربها مخمودة
كل أسلحتي غرام أعدموه حروفه
و مثلوا بجثته أشعاره
و حرمان إلى متى
يعيش ليشقيني
خبريني

55 comments:

§a§a said...

أول تعليق على البوست

هل من احزانه الليل تسهرين ؟
و من افراحه للدنيا عرسا تقيمين ؟
و حتى تقبلكى الحياة
لضحكته تنادين

عجببنى الجزء دا


تحياتى

Anonymous said...

لأى مدارس الفنون تعود منحوتات عضلاته و ثنايا جسده

و الدفئ الساطع من مسام جلده
ربيعى ؟؟
ام فصل لم ياتى بعد مثله ؟

يا عاليا خبرينى

الرجل المكتوب له هذه الكلمات رجل بشرى مثلنا ؟؟؟؟؟؟؟

Unknown said...

محير امر هذا العشق
يجلنا نرى المحبين كاجمل ما يكون
بسيطه هي كلماتك
جميله هي ياعلياء

Mafrousa said...

هيه ديه الرومانسيه اللى انا قصدتها فى البوست...رومانسيه خلاقه...بتفجر المواهب
الله عليكى حلو قوى
حسستينى انها اخدته منك بجمالها الظاهرى

صح احساسى و لا انا غلطانه

واحد من البلد دى said...

مش قادر أقولك يا أخت عاليا قد أيه عجبتنى القصيدة دى
فيها إحساس جميل جدا بالحرص على متابعة أخبار حياة من تركناه يوماولا زلنا نتحرى أخباره ..
مؤلم هذا الشعور لكنه يملأ ما يعانيه صاحبه من فراغ عاطفى
حتى و إن كان ما ينشده بعيد المنال..
دمتى متوهجة

اسكندراني اوي said...

البوست دا نازل مرتين
علقت هناك
واديني بعلق هنا اهه



اقول ايه
كلام زي الرصاص
ربنا يجعله من نصيبهااااااااا
وش بيغمز
لي عوده

موناليزا said...

احساس عالى اوى وشوق بلانهاية
ولكنى اقوللها كفاكى وكونى معه كماهو معكى

اهو ده عيبه said...

عاليا القصيده جميله قوى وحستها جدا
وبتعبر بجد عن احساس اى واحده ممكن تتحط فى الموقف ده
لما تحس ان حد بيخطف روحها وحبها
وزكريات وتفاصيل محدش عاشها غيرها

بجد بجد هايلة واحييكى عليها
سلام

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

كم مرة مات عشقا منها
و بعدما ذوقتى عشق الثوار
عندما يمل منكى ..سترحلين ؟
أم لسيوف الأنوثة ستشهرين ؟
و لحظتها ساتوارى انا مهزومة
فسيوفى يا أنتى محرمة
فى جواربها مخمودة
كل أسلحتى غرام اعدموه حروفه
و مثلوا بحثته أشعاره
و حرمان الى متى
يعيش ليشقينى
خبرينى
---------------------

القصيدة حلوة اوى يا عاليا وجميلة بجد...

مش عارف
بس القصيدة عجبتنى اوى اوى يعنى

Unknown said...

sasa :)
منور نى كده و انت من الاوائل
هههههههههه

سعيدة بتواصلك الدائم معى

----------------

متابع دائم :)

شكرا انك متابع دائم بس ما بتقولش اسمك ليه ؟

اه راجل كده عادى زيكوا

-------------------

دمعاتى :)

أيوة ربنا ما يوريك :)

تحياتى

---------------

واحدة مفروسة :)


ربنا يكرمك يا مفروستى العزيزة

يعنى تقريبا تقدرى تقولى اه

تحياتى

----------------

واحد من البلد دى :)

دا انت الى دمت متوهج
تعليقك اصلا قصيدة لوحده

تحياتى

----------------

أسكندرانى اوى :)

شكرا على التنبيه

بس ابعدنا عن الرصاص

منور دايما

Unknown said...

أبو على :)

يا عم على مهلك عليا

نزار القبانى و محمود سامى البارودى
مش بقولك باين عليك مياس

و الدليل على كده ان باين عليك طلعت اخطائى اللغوية و النحوية الفظيعة الموجودة فى القصيدة

انا عارفة اصل انا مش شاعرة و بعدين ما بعرفش اقيد نفسى خااااالص بالقواعد ماتسالنيش ليه انا نفسى مش عارفة ليه

بس كنت احب اعرف رايك الحقيقى الصريح انا بحب كده بالعكس انا بعزل من المجاملات

بالنسبة للينك الفيس بوك ما ينفعش حضرتك لان كده حتاخده و انا عاملة ساين ان ... ازاى باه يعنى ...

انت تكتب الاسم الى بعتهولك فى
search
و بعدين تعمل
add as a friend
و بس ادى كل الحكاية

تحياتى

-------------------

موناليزا :)

اوعى تكونى فاكرة الكلام غلط
:)

اوعى تكونى فاكرة ان انا عشت كل ده و عملت كده ؟ دا انا بسألها على الحاجات الى هى قدرت توصلها و انا لا

فهمتى ؟

------------------

اهوه ده عيبه :)

برده انتى ما فهمتنيش اوى

انا معشتش التفاصيل دى انا بحسدها عشان هى عشتها و بسالها تخبرنى بيها

تحياتى

---------------

الغزالى :)

(القصيدة حلوة اوى يا عاليا وجميلة بجد...

مش عارف
بس القصيدة عجبتنى اوى اوى يعنى )

مش عارف ايه مش فاهمة

تحياتى

نبضات said...

صباح معطر بالورد والياسمين
سيمفونيه من المشاعر العميقه والحب بكل ماتحمله هذه الكلمه من معانى والكلمات صادقه جدا ....جميله اوى ياعاليا وتقولى ياترى حاتعجبنى اكيد دى جميله جدا وعلى فكره عجبتنى الصوره المختاره لانهاايضا لها معنى بيكمل معنى البوست

على فكره عجبنى تعليق من التعليقات اوى ولازم اقولك عليه لانى ضحكت ضحك عليه اللى هو التعليق التانى لمتابع دائم انا عجبنى فى التعليق جمله ياعاليا خبرينى

الرجل المكتوب له هذه الكلمات رجل بشرى مثلنا ؟؟؟؟؟؟؟

حلو اوى التعليق دا على هذه القصيده

لاتنسى موعدنا يوم السبت وفى انتظار مكالمتك للاتفاق ... وحشتنى اووووووى

تحياتى

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

مش عارف يعنى مش عارف اقولك الحالة الى انا فيها ياخت عاليا,,,


الرؤية وضحت؟

Anonymous said...

انتى ... خبرينى
هل أنتى بشر مثلى ؟
تأكلين و تشربين ؟
و من عيون هذا الرجل تتنفسين ؟
ام انكى جسد بلور و وجه ياقوت
فجعلتيه يراه صفيح معينى
خبرينى

البداية رائعة
وفيها حيرة جميلة

تحياتي

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

صحيح يا عاليا هو انتى لية مش بتزورينى غير لما اطلب منك؟؟
مش فاهم يا افندم وجة نظرك يعنى

عادى لو مش فاضية او هاتخشى ترمى رد زى هايل الله ممتاز,,بس انا كان بيعجبنى رايك غالبا ..شكرا ..

klmat said...

جميله اوى اوى القصيده دى عاليا
خبرينى من اين تـاتين بهذه الأفكار التى
بها تمتازين . امن صاحب الكوفيه تلهمين

انت ذات حس مرهف واحساس عالى
وقلب يجب تسلم ايدك
ربنا يوفقك ويسعدك يااارب
خالص حبى وتقديرى

Unknown said...

نبضات :)

شكرا على تقديرك لكماتى و مشاعرى لهذه الدرجة

الحقيقة مش حقدر اخرج يوم السبت لظروف طارقة غير ان الفيلم اكتشفت انه لسة مانزلش

و ارجوا التماس العذر لان ماعييش رصيد و مش عارفة اكلم فى التليفون اليومين دول

شكرا

-----------------
الغزالى :)

اديبنا الكبير

أمممم

ايوة وصلت معلش اصلى ضاربة سندوشت فول ع الصبح على راى سووو

----------------

مصطفى السيد سمير :)

ازيك يا درش
ايها الشاعر الضحل

انه لوسام على صدرى ان شاعر حساس زيك يقدر كلماتى

تحياتى

----------------

الغزالى :)

لا أله ألا الله

هو انا على طول مفهومة غلط كده ظ

لو كان صبر القاتل ع المقتول ماكانش اتقتل

ههههههه

انا لسة جاية من عندك حالااااااااا

شفت ظلمتنى ازاى ؟

و بعدين هو انا محتاجة دعوة و لا ايه ؟ البيت بيتى انا ادخل و انت تطلع برة

ههههههههه

منورنى دايما

-------------------

كلمات :)

كلمات التدوين الرقيقة
ازيك فينك من زمان

بصراحة بين و بينك كده يعنى حقولك فى ودنك

ماشى ؟؟؟

اه

وش مكسوف

-----------------

ابى :)

و الله يعنى لما اعلامية كبيرة يبقى رايها كده فيا انا بعد كده حمشى فى البلوج نافشة ريشى زى الطاوس

اه روحى شوفى صنع فى قلبى و مستنية رايك

تحياتى

الربان said...

تحياتي

مشاعر متدفقة...و حنين لا ينتهي...

مملؤة بالشجن....و لكن ايضا بالعبر
ليته يسمع....ليته يفقه....ليته
يتعلم...


تحياتي و تقديري

انا من اهوى ومن اهوى انا said...

دايما متألقة يا عاليا دايما

برغم كل الحزن

برغم كل الدموع دى

منورة فى سمانا كلنا

نجمة

لية دايما بننقابل اللى ميحسوش بكل المشاعر دى ؟


تحياتى

(احمد سكر ) said...

تحياتى اختى الفاضله

دوما امر من عندك

اذداد طربا

ازداد عشقا لعشقى

اذداد غذاء لروحى

من كلماتك

تقبى مرورى

اخيكى

احمد سكر

همس الاحباب said...

كلمات جميلة ومتابعة للذكريات وتجسيدها بشكل حسى جميل
اسلوبك رقيق فى الكتابة
وتالق دائم
تحياتى وتقديرى
خالد

ابو على said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

بجد ياعاليا انت عاليا فعلا بمشاعرك
وقلمك وصدقك
انا قرات كمان صنع في قلبي
تحفه بجد
ياعاليه المشاعر

Rushdy Kamel said...

تعجبني كثيرا الفكرة
خاصة عندما تسطرها يدي موهوبة مثلك

تحياتي لك

Unknown said...

الربان :)

صديقى السواح

انات الى دايما يا عزيزى تعليقك متدفق
يا ربا سفينة المشاعر

تحياتى

-----------

انا من اهوى و من اهوى :)

أأأأأأأأه بختنا كده يا محمد يا اخويا

بس نجمة فى سماءنا دى كبيرة اوى عليا

ربنا يكرمك

--------------------
سكر :)

اشكرك جدا على كل هذا التقدير لى

بس انت جيت عندى مرة واحدة قبل كده

و لا كنت بتعدى من غير ما تعلق ؟؟

اعترف

:)

غليت قد ايه النهاردة الغلابة تعبانين حرام عليك

:)

--------------------
همس الأحباب :)

ألف شكر لأحساسك
بس انا مش بحكى زكريات انا بحسد الجيرل فريند على الى تشوفه و تنعم بيه و بقولها ابقى عرفينى الى مقدرتش اعرفه

تحياتى

------------------

ابو على :)

انت زعلت منى و لا ايه انا و الله ما اقصد حاجة

اهوه يا سيدى البروفيل

http://www.facebook.com/profile.php?id=1158378774

يسعدنى التواصل معاك

و حاضر مش حقولها تانى .. انا بهزر يا ابو على
و بعدين مين سمعك اذا كنت مدب قيراط انا 88
هههههههه
منورنى دايما

-----------------------

نبضات :)

انا عارفة انك متورتة الايام دى و مودك مش تمام و مقدرة

مافيش حاجة حصلت لده كله

لا التعليق الى انتى قولتيلى عليه الصبح فى المدونة الى انتى عارفها و لا التعليق ده
راجعيه تانى و شوفى

و اذا كان على كلمة ( شكرا )انتى الى قلتهالى فى رسالتك و كانى واحدة غريبة عنك و انتى عارفة انى استحالة قصد الاساءة ليكى و اسالى اى حد فى تعليقى هناك و شوفيه حيقولك ايه

و مع ذلك انا مسحته من هناك عشان خاطرك

مفيش حاجة تستاهل كل ده هدى نفسك و استهدى بالله و مستنية رايك فى البوست الجديد

معلش انا اضطريت اشرحلك هنا لانى بتصل بيكى و محدش بيرد و ربنا يعلم و انتى كمان تعليمن انى بتصل بصعوبة شديدة

روقى باه خلاص

انا لك على طول خليك ليا
:)

-----------------

ميادة :)

الف شكر يا عزيزتى

ممتنة جدا انك اهتميتى تقراى صنع فى قلبى

منورانى

--------------------

بيج كود :)

دى شهادة و الله اعتز بيها من صديق دائم زيك

خالص تحياتى

Anonymous said...

تزعلي إذا قلت لك ، أنو البوست خلاني أفتكر الماضي الأليم،وأنا لما أفتكر ، قلبي بيوجعني أوي :(
ولكن كل اللي عايزه أقوله ، الله عليكي ، بوست معبر جدا ، إحساس واقعي
تحياتي

نهى منير said...

لذيذه يا عاليا
:)
بـــــــاى

ابو على said...
This comment has been removed by the author.
Mohamed Hesham Safa said...

روعة بجد ...

أحييكي بشدة عليها ...

أنا كان ليا أول كومنت على البوست (صنع في قلبي) بس يا خسارة مش أول كومنت هنا للأسف ...

يا ريت تزوريني عشان ليكي مفاجأة عندي

والسـ ختام ــلام

كلاكيت تانى وتانى said...

القصيدة رائعة فى معانيها بس كانت محتاجة شوية شغل ع النهايات بس بالفعل رائعة كعادتك فى التعبيرات يا رقيقة المشاعر

كلاكيت تانى وتانى said...

http://motalaka-with-out-fear.blogspot.com/
عاليا زورينى هناااااااا هتعجبك ان شاء الله

Unknown said...

عاليا

بجد حلو اوى البوست دة بجد حلو اوى واى

دايما جميلة والله يا عاليا

تحياتى ليكى ولكلامك الجميل

نوراى

son's egypt said...

السلام عليكم
هل من الممكن من يعشق او من يحب احد يتمني له السعادة مع شخص اخر ام هي مجرد كلمات نقولها ولكن بداخلنا اشياء اخري
هل الحب ان نترك من نحب لشخص اخر ام ماذا؟

Unknown said...

ruba :)

ببقى سعيدة لما كلماتى تأثر فى شخصية رقيقة زيك بس مش عايزة افكرك بالمواجع اعملى معروف و حقك عليا

:)

---------------------

نهى منير :)

انتى الى لذيذة

باى

------------------

ابو على :)

ههههههههههه

اه جربت طب انا دلوقتى بصراحة مش عارفة اعمل ايه

اكتبلى طيب اسمك انت على الفيس بوك و انا حعمل بحث عليك و اضيفك

منور

-----------------

محمد هشام :)

مافيش مشاكل كانك الاول انت يعنى جيت فى جمل
:)

رحت و شفت يا فندم الف شكر على التاج

-------------------

كلاكيت تانى و تانى :)

سعيدة انها عجبتك اوى كده بس يا ريت تقوليى ملحظاتك ع النهاية اكون شاكرة

حاضر من عنيا ان شاء الله تعجبنى مدام منك

---------------------

نوراى :)

الف تحية لزيارتك و تواصلك الرقيق معى و اتمنى دايما انى اكون عند حسن ظنك

-------------

ابن مصر :)

الى يحب حد يحب يشوفه سعيد حتى لو على حساب سعادته هو

تحياتى

بنت القمر said...

فولت الغيره عالي اوي
اعلي من شعر القصيده!!وده اداها صدق وحقيقيه
الاحساس طغي علي الصنعه وده نجاح في حد ذاته
تحياتي

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا said...

بيعجبني احساسك ورومانسيتك

ابو على said...
This comment has been removed by the author.
رئـــــيسـة حزب الأحلام said...

اية الرومااااااااااااااااااااانسيه الجامدة دى يابنتى
ربنا يزيدك رومانسيه وانا معاكى يارب امين
انا بحقد بس
تحياتى لكى ياقمر

Unknown said...

بنت القمر :)

انا فعلا بيهمنى الاحساس اكتر

منورة زى القمر


-----------------

رئيس جمهورية نفسى :)

انت الى كلامك روعة يا ريسنا دايما
و زيارتك اروع

تحياتى

-------------------

المفقوعة مرارتها :)

و انا يعجبنى خفة دمك و تلقائيتك

تحياتى

--------------------

أبو على :)

حصل و تم النفيذ يا فندم

تحياتى سلاماتى فيس بوكساتى

-------------------

رئيسة حزب الأحلام :)

شوفى انتى الوحيدة الى ليها تحقد مدام حتدينى مكانة مرموقة فى الحزب بتاعك ده

تحياتى

الكونتيسة الحافية said...

عارفة إني مقصرة في حقك جامد بس غصب عني لو حكيتلك على اللي كنت فيه هتعذريني

بعد روقان كدة هاجي وأبص على كل اللي فاتني

سلامي يا قمر

Empress appy said...

يااااااا ياااااااا القلب ممكن يصنع ده فى اي مكان ده ممكن مش هنا يا عاليا خالص تسلمي بجد لا امشي وانفشى قوووووووووووي زي ما تحبي

ادم المصرى said...

والله بجد انا مش لاقى اى تعليق اقولو للى شفتو فى هذا البوس مدونه مش قادر اوصف مدا فرحتى بلى فيها انا لما بشوف حليم فى اى مكان حد عاملو احتفال زى الى شفتو ده بحترمو جدا لئنو بيكون انسان بيفهم بجد مدا كان هذا العندليب فاعل فى البشر عندما كان حاضر ام غائب تقبل مرورى وياريت اتشرف بيك فى مدونتى

ذو النون المصري said...

اعجبني النص كله و اعجبني فيه ايضا نداء يا انت
مجهولية اسمه حولت النداء الي اي شخص يحمل نفس صفاته
او اي شخص تحب ان تناديه

!!! عارفة ... مش عارف ليه said...

في البداية
لم يسعدني الحظ أن أتعرف على مدونتك قبل الان

بالنسبة للقصيدة أول ما قريتها كنت بجري علشان اوصل للنهاية واعرف احساسي صح ولا غلط لاني كنت شايف فيها نزار قباني زي اللي علق قبل مني على ان دا كان احساسه وكان احساسي بردو

وبعد ما عرفت انها مش لنزار وقريت التعليقات حسيت فعلا انك حد جامد اوووي

ورجعت قريتها من تاني
المشاعر متأججة
الصور رائعة
الحوار تصاعدي وياخد الواحد
للوصول لأعلى نقطة في النهاية


يا أنتي
أنتي مبهره اوووي


تحياتي

Unknown said...

الكونتيسة الحافية :)
يا خبر أبيض جنابك تشرفى وقت ما يسمح وقت سموك

انا نطول طلة بس من بعيدوحشتيييييييينى

انا فعلا مقصرة و وحشة و مابسألش عليكى بس و الله الحالة المادية ضنك و ماعييش رصيد
ههههههههه

سامحينى

تحياتى

-------------------

ابى :)

انا سعيدة جدا انك اهتميتى و قريتى بوست صنع فى قلبى

و ما تكبريش حكاية الديك فى دماغى باه

هههههههههه

منورانى دايما

-----------------------

ادم المصرى :)

ما تتصورش سعادتى بتأثرك بدونتى من أول زيارة كده و ده يضعنى امام مسؤلية انى افضل دايما عند حسن ظنك

اما الكلام عن العندليب فيطوووووووول ع العموم انت فاتك كتير عن علاقتى بيه و تقدر لو عندك وقت تلف لفة كده فى البلوج
:)

يشرفنى طبعا ازور مدونتك و تكون من اهل عندليبات

تحياتى

---------------------

ذو النون المصرى :)

ازيك يا حضرة المفكر الفيلسوف

الحقيقة انا خليتها نكرة ومجهولة الهوية تهزيق منى ليها
ههههههههه

تحياتى

-----------------

عارفة مش عارف ليه :)

متونش بيكى
و كأنك من دمى
على راحتى معاكى و كانك امى

ههههههه

اول ما قريت اسمك سمعت الاغنية دى فى ودانى اغنية جميلة و انا بحبها اوى

زوقك حلو

يا باشا موضوع نزار القبانى ده كبير عليا اوى اوى انا على قدى اوى يا جماعة و الله
و انا من سوء حظى انك ما اكتشفتش مدونتى قبل الان عشان كنت زمانى متعرفة عليك و انت بقيت من اهل عندليبيات قبل الان
:)

يا انت او يا انتى
لسة مش عارفة
تعليقك غير عادى ينم عن حد قرالى بتمعن

تحياتى

MONDAHESH said...

بداية اعتذر عن عدم تواصلي بصفة مستمرة

اكيد انا الخسران

تحياتي للأحساس العالي والكلمات المعبرة

تقبلي مروري واعتذاري


تحياتي

حاجات جوايا said...

جميلة جدااااااااااااااا يا عاليا
راقية بشكل مش معقول
ما شاء الله عليكى
بتبهرينى بكلماتك الرقيقة

دمتى مبدعة أختى الحبيبة

أحمد بكر said...

يا نهار ابيض يا عاليا تحفه بجد
انا كنت ناوى اهرج و اقلك هتعصى علينا الحريم بس بصراحه
انا برفعلك القبعه على القصيده دى
تحياتى

Desert cat said...

كالعادة عزيزتى عاليا مشاعرك فياضه ودافئه لكن فى حاجه عايزه اقولها لك الجيرل فرند عمرها ما كانت حلمه ابدا دى بتكون مجرد حاجه للتنفيس لكن لما بيفكر فى اللى تكون حلمه بتكون واحده مختلفه تماما

Hosam Yahia حسام يحيى said...

جميله جميله ماشاء الله


ربنا يحفظ حضرتك يارب

Unknown said...

مندهش :)

لا طبعا انا الى خسرانة يا عزيزى

و انا مقدرة الظروف ما تقلقش عايزين صوتك يجلجل فى المحاكم ركز انت بس فى شغلك

تحياتى

--------------------

سالى :)
الف شكر انك وصفتى كلماتى بالرقى ده مهم عندى جدا

منورانى

-----------------

بكير :)

لا يا اخويا انا اعصى عليكوا الحريم براحتى
هههههههه

ثم هم متعصيين لوحدهم من غيرى يعنى
هو الى انوت بتعملوه فينا شوية ادونا فرصة باه
هههههههه

من غير القبعات انا بتسعدنى زيارتك و متابعتك لى

تحياتى

-----------------

قطة الصحراء :)

وحشتينى يا قطتى

موضوع الجيل فريند ده انا اكتشفت انه وباء منتشر فى مجتمعنا و تقليد اعمى للغرب نتج عنه اهانة بالغة للمرآة

تحياتى

-----------------------

سلوى :)

انتى الى تعليقك روعة و زيارتك انا بحب الحاجات التلقائية دى

شفت تعليقك هناك و رديت عليكى

تحياتى

------------------

حسام يحيى :)

جميلة عجبانى

حضرتك مش عجبانى

عامل أيه فى الامتحانات ؟

تحياتى

سلوى said...

عاليا إبقى تعالي

كلام البنات

منتظرينك يا لولو
سلوى

Unknown said...

free heart :)

اهلا اهلا بالقلوب الحرة

حاضر يا قمر اكيد ان شاء الله

hamssah said...

الله يا عاليا الله عليكي
ايه الحاجات الجامده دي ايه الغزل الصريح ده
يا بخته يا بخته يا بخته
همسه

Unknown said...

همسة :)

متشكرة اوى على رقتك يا اجمل همسة